מחשבים




בשעה טובה השנה נתחיל בבית ספרנו  בתוכנית "קוד ורובוטיקה" של משרד החינוך-

https://sites.google.com/edu-haifa.org.il/cyberhaifa/%D7%97%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%99-%D7%A2%D7%96%D7%A8/scratch

אגף טכנולוגיות מידע במשרד החינוך מוביל תכנית פיילוט בנושא קוד ורובוטיקה.

"קוד" הוא שפת פקודות שכותב אדם עבור מכונה (מחשב). "רובוטיקה" היא נושא רב-תחומי המשלב בתוכו הנדסת מכונות, הנדסת אלקטרוניקה והנדסת תוכנה. 

הטכנולוגיה היא חלק בלתי נפרד מחיינו. תוכנות מחשב ורובוטים משולבים בבית, בעבודה, בתעשייה, ברפואה, בכלי רכב, בכלי תקשורת, בלמידה ועוד. הבנת אופן הפעולה של הטכנולוגיה וטיפוח היכולת לפתח פתרונות לצורכי האדם באמצעות טכנולוגיה הם חלק מהותי מהכשרת הלומדים לתפקוד מיטבי במאה ה-21. כבר היום, מערכות החינוך בעולם מיישמות תכניות ללימוד שפת קוד לילדים צעירים בהקשר של התנסות פעילה והפעלה של רובוטים.

מתוך הכרה בחשיבות הנושא אגף טכנולוגיות מידע במשרד החינוך מפעיל השנה (תשע"ו) "תכנית קוד ורובוטיקה" לילדי בית הספר היסודי. התכנית מפתחת כישורי חשיבה של התלמידים, כגון פתרון בעיות, חשיבה אלגוריתמית, חשיבה לוגית וחשיבה יצירתית. הלמידה בתכנית היא פעילה ומאופיינת במשחקיות, בשיתופיות וביצירתיות.  

 



כדי להכין את בוגרי מערכת החינוך להתמודדות מוצלחת עם אתגרי העתיד ולשליטה במיומנויות המאה ה-21 מוביל משרד החינוך תכנית תקשוב לאומית "התאמת מערכת החינוך למאה ה-21". המיומנויות הנדרשות מהלומדים באות לידי ביטוי במגוון תחומים, כמו: יצירתיות וחדשנות, חשיבה ביקורתית, פתרון בעיות, קבלת החלטות, אוריינות מידע ותקשורת, עבודת צוות ולמידה עצמאית.

בשיעורי מחשבים בבית ספרנו  אנו לומדים ע"פ תוכנית הלימודים של משרד החינוך ,כל תלמיד לומד שעה שבועית מחשבים ושיעורים עם טאבלטים המשולבים בהוראה.

תוכנית מצויינות בתקשוב - למידת תכנות והעשרה בתחום המחשבים לתלמידים מצטיינים.                                         

                
בבית ספר "רבי עקיבא" משלבים טאבלטים בלמידה, השימוש בטאבלט בהוראה-למידה נותן מענה למגוון תפקודי הלומד ומעניק חווית למידה עם ייחודיות פדגוגית שעקרונותיה הם קידום ההנעה האישית של כל תלמיד, בחירה אישית, יוזמה ויצירה.

חווית הלמידה באמצעות הטאבלט היא יציאה מהלמידה בכיתה ומשיעור מובנה של מורה, אל אוטונומיה מחשבתית ומעשית. למידה זו מאפשרת חווית עשייה, חדוות יצירה וגילוי, איסוף מידע עצמאי מחוץ לגבולות הכתה של מידע רלוונטי ללומד ולעולמו הפנימי,תוך שילוב אמצעי הפקה, כמו אפשור צילום סטטי, ווידאו, עריכה, קול וטקסט, תוך הסתייעות ואיתור מידע מותאם אישית לצרכי הלומד ברשת,כמו לקראת מבחן, להעמקה בתוצר לימודי וכד', המשולבים בהתקן אחד ששייך ומתופעל באופן  אישי כל הזמן על ידי הלומד.                                                                

 



ישיבה נכונה מול מחשב







טבלת סקרץ 

קישור כיתה ד'

                                                                                                                                         https://crb.skillz-edu.org/visual_coding/connectwithtoken/VJVY9YLIANXIV2E5                                                           



קישור כיתה ה

                                                                                                                                                                                                                https://crb.skillz-edu.org/visual_coding/connectwithtoken/TAG95NYMM9WAGNWW